پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۹:۳۸

روابط تجاری استان بوشهر با قطر تقویت می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای تقویت روابط تجاری استان بوشهر با کشور قطر، مدیران بخش دولتی و فعالان اقتصادی استان بوشهر در سفر به قطر این مهم را بررسی و با مسئولان قطری مذاکره کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به سفر مدیران بخش دولتی و فعالان اقتصادی استان بوشهر به کشور قطر اظهار داشت: به منظور تقویت روابط تجاری در راستای صادرات تولیدات استان بوشهر هیئتی متشکل ازمدیران بخش دولتی و فعالان اقتصادی استان بوشهر به کشور قطرسفر کرد و مذاکرات متعددی با مسئولان قطری در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی به‌عمل آمد. وی افزود: در این سفر  موضوعات متنوعی نظیر حمل و نقل، بیمه، بانک، خدمات فنی و مهندسی، صادرات و واردات کالا و مشارکت در سرمایه گذاری مطرح شد.

حسینی محمدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محصولات و کنفرانس(IPEC) در کشور قطر همزمان با سفر هیئت تجاری استان عنوان کرد: تعداد 38 غرفه از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت کردند و در این راستا سایر بنگاه‌های اقتصادی هم در غرفه اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را معرفی و با شرکت‌های تولیدی و بازرگانی شرکت کننده در نمایشگاه به مذاکرات تجاری انجام دادند. وی تصریح کرد: بازدید کنندگان نمایشگاه استقبال خوبی از توانمندی‌های واحدهای تولیدی و صادراتی ایران کردند و در حاشیه برگزاری نمایشگاه مذاکرات مطلوبی در زمینه همکاری تجاری با طرف‌های خارجی انجام شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: همزمان با برگزاری  نمایشگاه، کنفرانس  فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور قطر با حضور و سخنرانی نخست وزیر و وزیر کشور، وزرای اقتصاد و تجارت، شهرداری و محیط زیست و دیگرمسئولان کشورهای شرکت کننده برگزار شد.

وی بیان کرد: در یکی از  نشست‌های تخصصی استاندار بوشهر هم به‌عنوان اعضای حاضر سخنانی را در خصوص ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان بوشهر در زمینه تامین نیازهای صادراتی و وارداتی عنوان کرد. حسینی محمدی از نشست استاندار بوشهر با مسئولان کشور قطر خبر داد و تصریح کرد: استاندار بوشهر در دیدارهای جداگانه با نخست وزیر و هریک از وزرای اقتصاد و تجارت، راه و  شهرداری و محیط زیست قطر در مورد مسائل صادرکنندگان استان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند که در این خصوص طرف‌های قطری قول‌های مساعدی برای تسهیل تجارت و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بندر الرویس قطر ارائه شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از  بازدید از بنادر الرویس و حمد و  برگزاری جلسه تخصصی با مسئولان بنادر موصوف با حضور فعالان اقتصادی استان بوشهر،  نشستی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور قطر و  مسئولان این دو بندر در بندر حمد  برگزار شد و مسائل و مشکلات تجار ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این نشست توافقاتی در خصوص حل مسائل و مشکلات موجود و تسهیل خدمات به صادرکنندگان به‌عمل آمد از تشکیل جلسه  با سفیر ایران در قطر خبر داد و بیان کرد: در این نشست استاندار بوشهر و مدیران شرکت‌های ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه مسائل و مشکلات صادرکنندگان در بنادر مبدا و مقصد توسط آنان مطرح کردند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به نشست‌های جداگانه استاندار و اعضای هیئت تجاری استان بوشهر با رئیس اتاق بازرگانی قطر و سرمایه گذاران ایرانی مقیم قطر افزود: در این نشست‌ها با بررسی مسائل موجود، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه گذاری برای افزایش  تبادلات تجاری دوجانبه و سرمایه گذاری در دو کشور مطرح  شد. وی از تشکیل جلسات و دیدارهای تخصصی در زمینه  صادرات و سرمایه‌گذاری مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، آبزی‌پروری با حضور مدیران مرتبط و شرکت‌های قطری خبر داد. حسینی محمدی افزود: در این سفر توافقاتی فی‌مابین تجار و سرمایه گذاران ایرانی با طرف‌های قطری در زمینه های صادرات مواد معدنی، مواد غذایی، خدمات فنی به‌عمل آمد.  وی با اشاره به میزان صادرات شش ماهه نخست کشور به قطر خاطرنشان کرد: در این مدت به ارزش 139 میلیون دلار کالا از ایران به کشور قطر صادر شد که سهم صادرات استان بوشهر به آن کشور 57 میلیون دلار بوده است.



  کد خبر : 5991
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :